Baanwielrennen
(bij ABWS)

Opzet
baantrainingen

De Amsterdamse baanwielerschool geeft alweer 20 jaar baantrainingen. Deze trainingen worden vrijdagavond tussen 18:30 en 22:00 gehouden. We beginnen in de maand september en gaan door tot en met februari. Tijdens een baantraining vinden wij het belangrijk dat de wielrenners met plezier beter worden. Dus met plezier beter worden in techniek maar ook in snelheid en kracht.

Indeling

Wij verdelen alle renners in drie groepen. Iedere groep heeft een uur trainingstijd. De indeling van de groepen worden voorgaand aan de eerste baantraining doorgegeven per email. Tijdens het seizoen kan er door de trainers worden bepaald of renners een groep hoger mogen. Dit heeft alles te maken met de stuurvaardigheid en kracht van de renners.

Per uur rijden er meerdere groepjes met verschillende niveau’s rond in de baan. We hebben vier trainers en die geven vaak training aan drie verschillende niveau groepen binnen de hoofdgroep. Dus baantrainingen op maat! Per uur is er altijd een beginnersgroep een middengroep en een gevorderdegroep.

(3 niveaus) Voor de jongste en de beginnende renners.

(3 niveaus) Voor de meer gevorderde en beginnende oudere renners.

(2 niveaus)Voor de oudste en meest gevorderde renners

Trainingen in beeld

neem een kijkje tijdens het trainen

Kom met ons in contact