Dit is Stichting Amsterdamse Baanwielerschool

WIj ABWS

Vanuit passie

Wanneer wij Over Ons spreken dan spreken wij over de Stichting Amsterdamse Baanwielerschool. Dit baanseizoen bestaan wij 20 jaar. In die twintig jaar hebben wij al vele wielrenners en wielrenster mogen trainen. Sommige daarvan zijn nu zelfs actief in het profpeloton. In de eerste paar jaar werden er op maandag- en vrijdagavond baantrainingen gegeven. Beide avonden werden druk bezocht, de trainersgroep bestond toen uit zes man. Door privé- omstandigheden stopten enkele trainers, waardoor het niet mogelijk was om op twee avonden trainingen te blijven geven.

Over Ons is dus de Stichting Amsterdamse Baanwielerschool. Een stichting zonder winstoogmerk. Een organisatie die staat voor techniek, snelheid, kracht & plezier!

Gericht opleiden

Het unieke van de baanwielerschool is dat er voor iedereen wat wils is. Er zijn drie groepen verdeeld over drie uren. Op vrijdagavond staan de volgende kernwaarden centraal: vaardigheid, snelheid, techniek en uiteraard gezelligheid. Kinderen leren zich op hun gemak te voelen en zonder angst op de baan te rijden. Indien dit bereikt is, kan er gewerkt worden aan het ontwikkelen van kracht en snelheid. Op deze manier kunnen renners zich constant blijven ontwikkelen, dit moet gepaard gaan met plezier, gezelligheid en persoonlijk contact. Zodra kinderen met plezier rondfietsen zullen zij ook het meest leren.

De Amsterdamse Baanwielerschool gelooft in: Met plezier beter worden. Het beter worden zit hem in techniek maar ook snelheid en kracht. De visie is gebaseerd op jarenlange ervaring van de trainers in het wielrennen en het baanwielrennen.

Kom met ons in contact

Ik zou graag meer informatie willen hebben over baanwielrennen bij de Amsterdamse Baanwielerschool